stránky pro majitelé a  příznivce těchto malých terénních vozidel.

Historie suzuki samurai
Vývoj, lehkého vozidla Suzuki 4x4  začíná v roce 1968. První  vozidlo bylo prodáno v roce 1970 a bylo pouze tří místné, Aby výrobce vyhověl limitacím třídních vnějších rozměrů rezerva musela být umístěna za předním sedadlem spolujezdce. Jednalo se o jednoduché vozidlo s  plachtovinou  na dveřích a listovými  pružinami. Bylo to lehké a malé vozidlo  4x4 ( vážilo  600kg a dlouhé bylo  1930mm ). Oddělené šasi dovolilo použití lehkých plechových dílů. Nejprve byl LJ poháněný novým a malým  vzduchem  chlazeným dvoutaktním dvouválcem,o obsahu 360cc. LJ10 dosáhl úspěchu na domácím trhu ale v Suzuki věděli že v jiných zemích japonské mini-auto uspěje jen se silnějším motorem.Proto do Austrálie byl vyvezen již LJ50 s tříválcovým motorem o objemu 550cc ,vodou chlazeným, tento motor byl o mnoho lepší. Rezervní kolo se přestěhovalo na vnější zadní část auta a na zadních sedačkách bylo místo pro 2 pasažéry.Obě verze byly dostupné v Austrálii kde LJ50 brzy získal pověst jako vozítko pro zábavu s kterým se dostanete kamkoli
   
Vývoj šel prudce nahoru a poptávka po vozech 4x4 byla čím dál větší, takže vyjel poslední model LJ a nesl označení LJ80. Změny byly minimální vozidlo mělo o něco vědší rejd bylo zaobleno a celkově byl stylovější design.Víko motoru bylo zajištěno dvěma pružinovými svorkami což měl LJS.Víko bylo mírně zvednuté aby udělalo prostor pro největší změnu - nový motor.Toto byl již čtyř válec.Voda chladila 800cc čtyřtaktní jednotky produkující 41bhp. LJ80 se prodával v Austrálii, kde byl v prodeji od roku 1978, ale to byl jen začátek.  LJ80 byl nejprve vyvezený do Nizozemí v roce 1978 následoval i zbytek  Evropy to vytvořil nový trh  pro  rekreační vozidla.4x4.    
      V roce 1982 Suzuki pokračovala a  užívala si rozvíjejícího úspěchu na domácím trhu. Exportem  SJ410 společnost vnikla na další trhy.Tohle auto  je známo i pod názvy jako SJ30, Sierra, a Jimny .Technické označení je SJ 410 čtyřka znamená 4wd a 10 znamená obsah 1,0L . Auto mělo úplně nový design nezvyklý pro vozidlo 4x4.  bylo v moderním stylu ale zachovalo podobu svému předchůdci . Listové zavěšení pér , bylo vylepšeno plynovými tlumiči,většími nájezdovými úhly a poloměrem otáčení. Pod novou karoserii se sklápěcím oknem byl celý nový vnitřek a nový čtyřválcový motor o objemu 1000cc .Pevný žebřinový rám ve spojení se silnějším motorem dokázali v terénu téměř nemožné..
V roce 1984, SJ série přijala první a hlavní aktualizaci.  Nový celohlinikový motor 1324cc 64hp Od začátku výroby v roce1983, je poptávka  po větší verzi SJ410 a 413.Proto se protáhne rozvor a celková délka a dlouhý samurai byl na světě Dostupný jak 4 nebo 6 místný, konvertibilní se zvednutou   střechou hardtop. Tři různé karosářské modely a zlepšení, a velmi unikátní 4 dveřoví hardtop,. .,. Další změnou byly vpředu kotučové brzdy, zadní bubnové brzdy, Přední maska byla změněna ze svislé žaluziové na plastovou.                                                     . Japonsko mělo z Británii džentlmenskou dohodu která limitovala vývoz japonských aut pouhými 11%.Popularita SJ proto nutila suzuki k zámořské výrobě  . Španělská společnost  Rover Santana SA chtěl  doplnit  výrobu, tak Suzuki převzala 20 % (později zvětšila  na 32 %) podílů na Santaně . Dnes vlastní přes 60 %. Pobočné  výrobní závody byly ve Španělsku a Indii k obrovské Hamamatsu továrně v Japonsku. Popularita SJ je tak veliká že se ve Španělské santáne vyrábí dodnes.

Úspěch  v USA

 Až do roku 1983 se žádné vozidlo suzuki 4x4  oficiálně neprodalo v USA, ale asi 3000 SJ410S se různými  neoficiálními cestami dostalo do USA S úspěchem SJ série v přes 100 zemích celého světa. V suzuki viděli trh prahnoucí po takovém vozidle. Vzali SJ413 jako východisko pro něco co mělo být nazvané Samurai a provedli několik  málo důležitých změn . V roce 1986 byl  model Samurai nabízen v Americe a stal se okamžitě hitem. Cena začínala na  $6200 a plně vybavený $7500 mnoho lidí prostě nemohlo odolat . Začínali pouhými  1200 vozy  dovezenými za měsíc, Prodej se  zvýšil exponenciálně k 8000 vozidlům za měsíc a Suzuki se rychle ocitl s 47, 000 Samurais prodanými  koncem  prvního roku na vrcholu žebříčku. Nejen že  byl   nejúspěšnější dovážené vozidlo  ve Spojených Státech, ale  také  nejprodávanějším Japonské automobilové společnosti.                                                                                                           Američtí konkurenční experti byli šokováni tím že samurai má parametry jako AMC Džíp CV-5 a CJ-7 proto se začali bránit útoky a podrobovali samurai speciálními testy . Centrum pro Automatické Bezpečí žádalo Národní Silniční Provoz Bezpečnostní Administrace (NHTSA) zakázat dovoz Suzuki Samurai kvůli bezpečnostním problémům. Nicméně, NHTSA na 1.Září, 1988, odmítl žádost Centrem pro Automatické Bezpečí zakázat dovoz  Suzuki Samurai. Spotřebitelské Zprávy odpověděly tím že nebyly žádné rozdíly  v testu s jeho  konkurenty. Jediný problém byly jeho rozměry .Vozidlo bylo příliš krátké a úzké. Agentura souhlasila, že založí normy pro lehká nákladní auta a vozidla. Suzuki  pokračoval dál s prodejem , ale  prodalo se v roce 1989  minimum  2, 000 za měsíc v porovnání s  10, 000-12,000 za měsíc  o rok dříve.

 

 

&n

NAVRCHOLU.cz
bsp;