stránky pro majitelé a  příznivce těchto malých terénních vozidel.

 

Napadeno kutilem !

 

  Název Tohoto oddělení jsem nevymyslel já. Je to věta kterou vymyslel Igor na úpravy a opravy provedené tak, že se auto stává nepoužitelné a často i nebezpečné. Nechci sem dávat vše co se mi nelíbí a s čím nesouhlasím a tím odsuzovat něčí práci. Proto zde vkládám jen obrázky úprav a oprav které velice vážně ohrozili bezpečnost a které výrazně zhoršili jízdní vlastnosti.  
       
   

Je tohle ještě samurai???

Tak tohle jsem nemohl nezařadit. Jeho polední majitel tohle dílo nazýval Vyvážečkou. Udajně to bylo sestrojeno za víkend a sloužilo to k vyvážení dřeva z lesa. Fungovalo to a můj obdiv má zejména hodně odvážně řešené řízení prostřední nápravy.

 
   
         
Pohled zepředu je celkem ještě v pohodě dokonce i registrační značka dává na jevo že se jedná o auto   Absence dveří a trubka před očima vhodná na zakousnutí už něco napovídají   A tady už je vydět že se jená o třínápravoví pracovní stroj   Tenhle pohled mi připadá jako kdyby někdo připojil půlku samuraie k vleku za traktor   Možná to i někdy nechtělo zahnout  
         
Připojení přez pohyblivý čep . zajmavé řešení.   Upevnění diferencialů natvrdo! Na jeho místě bych si vozil do lesa krom pilky ještě svářečku   Dlouhý kardan hnal druhou rozvodovku . rozdíl otáček předek zadek dohlnal rozdíl velikosti kol. Udajně se však přední náhon zapínal jen zřítka kdy . Dvě zadní nápravy si většinou poradili.   Absence brzd je patrná. Takže je dobré vozit dřevo do kopce . dolů to může být o život.  

Řadící páka pod nákladem......

Když se klacky trochu pohli a vyhodili kvalt tak to asi nejelo.

 
               
Řízení střední nápravy je unikát . plocháč místo spojovačky .   Dozadu pomocný čep a opět osvědčené plocháče.              
                   
 
       
   

Suzuki jimny a vymezení vůle rejdového čepu . Tak nad tímhle kroutil majitel nevěřícně hlavou . Co je horší, že to není práce žádného domácího kutila, ale profesionálního dovozce ojetin. Potřeboval rychle projít STK a tak vymyslel tohle.

Popis jak úpravu provést: Když už pod čepem nejsou už žádné vymezovací podložky které by se daly odstranit , stačí čep v místě kde se vsunuje do ložiska ovařit kolem dokola. Poté obrousit do kuželu a úderem velkého kladiva narazit do ložiska. Ložisko se rozloupne na dva kusy a vůle je vymezena. Funguje to výborně. Jezdilo to 3 roky bez problémů. Osobně to však nedoporučuji jelikož se jedná o zavěšení předního kola.

 
                 
       
    Tohle jsem nemohl nazvat jinak než Kytovací šou . Tady si někdo opravdu pěkně pohrál . Bohužel ještě než stačil auto prodat, začal se zadní lem oddělovat, podržel a maskoval to drak. Na dalších obrázcích už po mém zásahu .  
             
       
    Ne vždy se vyplatí šetřit!! O pár korun levnější brzdové válečky mají jednu vadu, nejdřív obraťte auto na střechu a pak odvzdušňujte. Bohužel vám je nabídne každý prodejce autodílů. V tomhle případě se šetřilo i na práci . ,, Rychle to přeházet a inkasovat " to že jsou brzdy plné mastného prachu který znehodnotí nové obložení je někomu jedno.  
                 
                       
    Zde se tvůrce pokusil o zvýšení podvozku vozidla a použil pružiny ze škody favorit . Práce byla dost odfláknutá a podvozek byl tak tvrdý že jizda v terénu byla utrpením .  
                       
           
                       
           
                       
    A jako bonus ochranný rám zadního nárazníku a světel.        
                       
                     
                       
    A o pár let později to samé na úplně jiném voze. Pokus o zvednutí a spousta oprav . Jízda s tímhle autem bylaa jako by ani nepérovalo a při sebemenším vykřízení se zastavilo. Na fotkách je taky vydět že vzadu byla namontovány péra z přední nápravy a ještě navíc opačně.        
             
                       
   

Prodloužení tyče řízení je hazard z životem. Na prvním snímku to majitel myslel dobře ale nějak špatně mu vařila svářečka.

       
                   
                       
    Stejný účel jen majitel nechtěl svářet tak to hold nastavil dalším čepem. Bohužel na fotce není vydět vůle obou čepů.        
                       
                 
                       
    Tady sice nikdo nic nedělal ale to byla taky chyba protože ložiska zaryzli tak, že se točili v uložení a zničili nápravu. Takže jen pro informaci co vše se může přihodit když se vyhnete údržbě.        
                 
                       
                       

 

NAVRCHOLU.cz